אנו, בעלי העסקים, מקצוענים ומצטיינים בתחומי התוכן שלנו, נכון?

בעולם העסקי התחרותי, אנחנו נדרשים להבנה עסקית רחבה מעבר לתחומי התוכן שלנו. הדבר נחוץ לצורך התמודדות מהירה וקבלת החלטות מושכלת.

אמנם אנו לא חייבים להיות אנשי שיווק או פרסום, כדי לנהל עסק תקין, אך אם ברצוננו לנהל עסק מצליח, עלינו להבין  את שפת הפרסום באינטרנט, שפה עשירה במונחים חדשים, שמתעדכנים תדירות. 

אז כדי שתוכלו לדבר עם איש הפרסום שלכם בשפתו ולהכיר מונחים חשובים בגלקסיית הפרסום באינטרנט, הרשו לי להציג בפניכם עשרה מונחים, אשר כל בעל עסק צריך להכיר:

מונחים

0
פרסום ממומן
חשיפת מודעה מסוגים שונים לקהל לקוחות פוטנציאלי תמורת תשלום. התשלום יכול להיות "פר לחיצה על מודעה"
(PPC – Pay Per Click) או עבור אלף חשיפות
(CPM - Cost Per Mile).
0
דחיפה ומשיכה
גוגל ופייסבוק מציעות פרסום ממומן לבעלי העסקים. דחיפה ומשיכה הן פעולות אסטרטגיות המסייעות להגיע לקהל היעד שונים:
משיכה: בגוגל מודעות הפירסום מוצגות על פי מילות החיפוש ורלוונטיות להן. כלומר הגולש "מושך" מודעות רלוונטיות לנושא החיפוש.
דחיפה : בפייסבוק מודעות הפרסום מוצגות על פי הגדרות המפרסם את קהל היעד: גיל / מין / גאוגרפיה / דמוגרפיה / פסיכוגרפיה וכו'. הגולש לא מחפש מידע באופן פעיל - מודעת הפרסום "נדחפת" אליו.
0
דף נחיתה
דף נחיתה הוא עמוד אינטרנט המכוון למסר שיווקי והנעה לפעולה של הלקוח הפוטנציאלי - השארת פרטים (מכונה "ליד" Lead). השקעה בדף נחיתה איכותי כדאית כלכלית: ככל שתוכן מודעת הפרסום רלוונטי לדף הנחיתה ,עלות הפרסום תהיה נמוכה יותר, זאת משום שמנגנון המודעות של גוגל סורק את דפי הנחיתה וככל שהדף רלוונטי למודעה ולמילות החיפוש הוא יקבל עדיפות על דפים אחרים.
עיצוב נקי של דף הנחיתה ,כמו גם הקפדה על טקסטים המניעים לפעולה - ישפרו את שיעורי ההמרה וכך גם את ה-ROI החזר ההשקעה בפרסום.

מנגנוני פרסום באינטרנט - איך עושים את זה?

0
גוגל Adwords
לגוגל כלים משוכללים שיכולים לסייע לתכנן את מילות המפתח הנכונות למסע הפרסום. כלי ה-Adwords, שבאמצעותו מפרסמים בגוגל וביוטיוב. הכלי מכיל יכולות רבות לחיזוי אפקטיביות מילות המפתח הנבחרות, איתור מילות מפתח קשורות ועוד. תכנון נכון באמצעות כלים אלו יאפשר מסע פרסום אפקטיבי ורלוונטי לקהל היעד.
0
מילות מפתח שליליות
בגוגל Adwords ניתן לבחור בחיפוש של אילו מילות מפתח לא תיחשף המודעה שפרסמנו. למשל, בעל עסק לפרסום באינטרנט (מכירים מישהו כזה?) שיבחר במילות המפתח "פרסום באינטרנט" יכול לדאוג שמי שחיפש " לימודי פרסום באינטרנט" לא ייחשף למודעה, שהרי הוא לא קהל יעד פוטנציאלי. פעילות טיוב זו משפרת את ביצועי המודעה ומונעת בזבוז התקציב על גולשים לא רלוונטים.
0
מנהל המודעות בפייסבוק
מנהל המודעות הינו ממשק היררכי של פייסבוק, באמצעותו מנהלים את מסעות הפרסום. במנהל המודעות, האלמנט הראשון בהיררכיה הוא "מסע הפרסום" (הקמפיין). מתחתיו בהיררכיית המערכת "סדרת מודעות", המכילה את המודעות עצמן, את קהל היעד, את התקציב, את המיקומים בהם נרצה שהמודעה תופיע ועוד. פייסבוק מציעה את הפילוחים הדמוגרפיים והפסיכוגרפיים הטובים ביותר; מלבד הפילוחים הסטנדרטיים כמו מין וגיל, ישנם פילוחים מעניינים כגון "התארס/ה לאחרונה", "עבודה חדשה", "עבר עיר לאחרונה", "יום הולדת קרוב" ותחומי עניין רבים ומגוונים. ישנן אין סוף אפשרויות לפילוח קהלי היעד!

Money, Money, Money

0
תשלום פר לחיצה (PPC)
אין תעריף אחיד ללחיצה או לחשיפה על מודעה. המחיר של אלו תלוי בתחרות שיש על מילות המפתח אותן ברצונך לשייך למודעה (בגוגל) או בתחרות על קהל היעד הרצוי. לדוגמא: מחיר לחיצה על מודעות במונח "רשלנות רפואית", שהינו מונח שיש בו מפרסמים רבים וחיפושים רבים הינו 133 ש"ח ללחיצה (!) נכון לשעת כתיבת מאמר זה. כלומר, בכל פעם שמישהו ילחץ על מודעת הרשלנות הרפואית - המפרסם ישלם 133 ש"ח לגוגל. לעומת זאת, מילת המפתח "מכונה להכנת גלידה" תעלה למפרסם רק 2.5 ש"ח ללחיצה משום שרמת התחרות על מילת מפתח זו נמוכה. מחקר נכון של מילות מפתח יאפשר הימנעות מתשלום מופרז על מילות מפתח המאופיינות בתחרות גבוהה ויזמן התמקדות במילות מפתח מניבות ובעלות פחותה.
0
תקציב פרסום
תקציב הפרסום תלוי בעסק: מהן מטרות הקמפיין? מהי מסגרת הזמן? מהי התחרות על מילות המפתח או על הקהל היעד. בכל קמפיין ישנה שליטה מלאה על תקציב הפרסום ובעת הקמתו ניתן להגדיר את התקציב הכולל, את פריסתו לאורך זמן, או על פי לחיצות וכו'.
0
איפה הכסף?
נכון שאתם רוצים לדעת איפה הכסף? בפרסום ממומן באינטרנט אפקטיביות הפרסום נמדדת במדויק! כמה עלתה חשיפת המודעה 1000 פעמים? כמה הקלקות היו על המודעה? כמה המרות להרשמה או למכירה באתר? מהו ה-ROI של הפרסום? משפך המכירה ברור היום יותר אי פעם ומאפשר שיפור והתייעלות תמידית.
0
ואחרון לסיכום:
ניהול נכון של קמפיין פרסומי כולל מעקב שוטף ושיפור מתמיד של הקמפיין, של המודעה ודף הנחיתה. כדאי במרבית המקרים לבצע A/B Testing: ניסוי מבוקר הבודק את האפקטיביות של דף הנחיתה ו/או המודעות. יש לבצע מעקב שוטף אחר מילות מפתח חדשות רלוונטיות ולהוסיפן למסע הפרסום. מומלץ לדרוש ממנהל הפרסום שלכם דיווח תקופתי על ביצועי קמפיין הפרסום ועל הפעולות שנקט כדי לשפרו.
 
צרו קשר עם eGlobe

שם*:

טלפון נייד*:

דואל*:

רוצה לכתוב משהו? (לא חובה):